The Desire To Call A Writer

13 Dec

I just read a very nice definition of a good book:

“What really knocks me out is a book that, when you´re all done reading it, you wish the author that wrote it was a terrific friend of yours and you could call him up on the phone whenever you felt like it.”

J.D. Salinger, The Catcher In The Rye, p 19

Who would you want to call?

 

 

17 Responses to “The Desire To Call A Writer”

  1. hadjirahussainkhan December 13, 2015 at 22:09 #

    Andreas Steinhöfel!

    • Kathleen December 15, 2015 at 13:52 #

      Die ga ik in het achterhoofd houden voor wanneer ik ooit aan Duits begin…

  2. Myriam Dings December 14, 2015 at 10:06 #

    Hendrik Groen heb ik meteen een kaartje gestuurd – de man is al zwaar op leeftijd, dus niet talmen! En Alexander Mc Call Smith, die verdient een brief 🙂 maar dat komt nog wel!

    • Kathleen December 15, 2015 at 13:49 #

      Ook een leuk idee: naar schrijvers schrijven 🙂

  3. Mrs. Brubeck December 14, 2015 at 10:59 #

    Voor mij is een goed boek als ik met spijt besef dat hij bijna uit is… Heb al heel veel gelezen…
    Jammer genoeg heb ik alleen de neiging om auteurs te bellen als ik het slecht vind 🙂 zoals de schrijfster van 50 tinten grijs 😦

    • Kathleen December 14, 2015 at 19:33 #

      Bij dat telefoongesprek zou ik wel graag willen meeluisteren 😉

      • Mrs. Brubeck December 14, 2015 at 19:34 #

        Doen we samen 🙂

      • Kathleen December 14, 2015 at 19:35 #

        Iemand zei me vandaag: “Dus als jullie een girls´night out doen, dan gaan jullie 50 tinten grijs zien?” en ik heb toen heel hard “neeeee” geroepen 😀

      • Mrs. Brubeck December 14, 2015 at 21:25 #

        Idd neeeee 🙂

  4. Anouck Meier December 14, 2015 at 17:42 #

    Jonathan Franzen! En Anna Enquist, ongelofelijk wijze dame lijkt me dat.

    • Kathleen December 14, 2015 at 19:34 #

      O ja… Van Anna Enquist zou ik nog eens iets moeten lezen…

      • Anouck Meier December 17, 2015 at 21:00 #

        Ze leest ook zelf haar boeken in als luisterboek. Vind ik ook een genot om naar te luisteren (maakt mijn lange autoritten altijd véél en véél draaglijker).

      • Kathleen December 18, 2015 at 08:00 #

        Da´s goed om te weten… Lijkt mij ook een mooi cadeau voor wie veel in de auto zit of last heeft met lezen. Ga ik onthouden!

  5. canxatard December 15, 2015 at 10:32 #

    Ik weet het niet, vandaag. Een paar jaar geleden heb ik na het lezen van de graphic novel ‘Are you my mother?’ een mail gestuurd naar Allison Bechdel, maar toen ze (heel vriendelijk) antwoordde durfde ik niet opnieuw te mailen. Was toch leuk om haar naam in mijn mailbox te zien staan.

    • Kathleen December 15, 2015 at 13:51 #

      Waauw, dat zal wel! Afdrukken en inkaderen 😉

  6. costalesage December 24, 2015 at 18:49 #

    You!

    • Kathleen December 25, 2015 at 10:02 #

      😀 Ge moogt mij altijd eens bellen!

Leave a Reply

